X
T.C. İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Hastanesi
  Randevu ve Bilgi Almak İçin Arayın : 0 (212) 255 60 06, 0 (212) 255 72 72
Kalite Yönetim Sistemi

Sağlık Bakanlığı Hizmet Kalite Standartları doğrultusunda hazırlanmış olan Komite Kurul Ekip El Kitabında her komitenin görev tanımı, işleyişi ve toplantı sıklığı belirtildiği gibi yapılmaktadır. Komite üye listelerine göre toplantı duyurusu Kalite Yönetim Direktörü tarafından mail ve HBYS üzerinden tüm komite üyelerine gündem, yer, saat bilgisi verilerek duyuru yapılır. Hizmet Kalite Standartlarının ölçülmesi, analizi, iyileştirilmesi ve düzeltici iyileştirici faaliyetlerin başlatılması, sürekli iyileştirmeyi hedefleyen komite/kurul toplantıları yapılır.


KURUMSAL HİZMETLER

· Kurumsal Yapı

· Kalite Yönetimi

· Doküman Yönetimi

· Risk Yönetimi

· Kurumsal Verimlilik

· İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi

· Afet ve Acil Durum Yönetimi

· Eğitim Yönetimi

· Sosyal Sorumluluk


HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLER

· Hasta Deneyimi

· Hizmete Erişim

· Sağlıklı Çalışma Yaşamı


SAĞLIK HİZMETLERİ

· Hasta Bakımı

· İlaç Yönetimi

· Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü

· Temizlik, Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon Hizmetleri

· Radyasyon Güvenliği

· Diş Protez Laboratuvarı Hizmetleri


DESTEK HİZMETLERİ

· Tesis Yönetimi

· Otelcilik Hizmetleri

· Bilgi Yönetim Sistemi

· Malzeme ve Cihaz Yönetimi

· Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri

· Atık Yönetimi

· Dış Kaynak Kullanımı


GÖSTERGE YÖNETİMİ

· Göstergelerin İzlenmesi


T.C. Yeni Yüzyıl Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Hastanesi’nde Kalite Yönetim Sisteminde takip edilen tüm parametreler Sağlık Bakanlığı Gösterge Yönetim Rehberi baz alınarak hazırlanmıştır. Göstergeler her yılın sonunda bölüm yöneticileri ve bölüm kalite sorumluları ile belirlenir. Takip edilen her Gösterge verisi için ayrı ayrı Gösterge Kartı oluşturulur. Kartta tanım, amaç, veri kaynağı, hesaplama yöntemi, alt gösterge, hedef değer, veri giriş periyodu, sorumlular, sonuçların paylaşılacağı kişiler ve açıklama bilgileri tanımlanır. Bölüm Kalite Sorumlusu tarafından toplanan ve Kalite Yönetim Temsilcisine raporlanan veriler belirlenen analiz formatında analiz edilir, bölüm hedef değerinden sapma olduğu durumda gereken iyileştirmeler yapılır.


PUKÖ – Planla – Uygula – Kontrol Et – Önlem Al)
KNA (Kök – Neden - Analizi)
DİF ( Düzeltici İyileştirici Faaliyet)
HTEA (Hata Türleri ve Etki Analizi)

Göstergelerin bir kısmı “Gösterge Rehberinde” belirtildiği gibi 3 aylık periyotlarla Sağlık Bakanlığı veri giriş sistemine TUR-GÖS ‘e veri girişleri Kalite Temsilcisi tarafından yapılır. Göstergelerin bir kısmı Hastane Bilgi Yönetim Sisteminden çekilip, aylık belirlenen hedef değerlere göre sapmalar analiz edilir. Bölüm kalite sorumlularıyla gösterge değerlendirme toplantıları yapılır. Gerektiğinde Düzeltici İyileştirici Faaliyet başlatılır. Yıl başında tüm veriler bölüm kalite sorumluları ve üst yönetim ile Kalite Performans Değerlendirme toplantıları yapılarak yıllık hedefler belirlenir.


Komitelerimiz

Bölüm kalite sorumlularının katılımıyla yıl içinde belli periyotlarla aşağıdaki komitelerimiz toplanmaktadır:


1-Kalite Konseyi (Yönetim Gözden Geçirme)

2-Komiteler
2.1-Hasta Güvenliği Komitesi
2.2-Eğitim Komitesi
2.3-Tesis Güvenliği Komitesi
2.4-Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü Komitesi
2.5-Radyasyon Güvenliği Komitesi
2.6-İlaç Yönetim Komitesi
2.7-Hasta Hakları ve Memnuniyeti Komitesi

3-Kurullar
3.1-Tıbbi ve Etik Kurul
3.2-İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu
3.3-Disiplin Kurulu
3.4-Akademik Kurul

4-Sorumlu Ekipler
4.1-Akılcı İlaç Ekibi
4.2-İlaç Yönetim Ekibi
4.3-Tıbbi Cihaz ve Malzeme Ekibi
4.4-Bina Turu Ekibi
4.5-Afet ve Acil Durum Ekibi
4.6-Klinik Kalite İyileştirme Ekibi
4.7-Tıbbi Kayıt ve Dokümantasyon Ekibi

İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi

Hastanemizde; Hasta ve Çalışan Güvenliğini tehdit edebilecek her türlü olayı (ramak kala, gerçekleşen istenmeyen olaylar) kapsayacak şekilde bildirimlerin yapılması, kayıt altına alınması, tespit edilen durumların kök neden analizlerinin yapılması, yaşanan olayların raporlanması, İstenmeyen Olay Bildirim Prosedürü’ne göre yapılmaktadır. Hastane personeli tarafından yapılan tüm bildirimler İstenmeyen Olay Bildirim Formu doldurularak Kalite Yönetim birimine teslim edilir ya da “Çalışan Dilek ve Öneri Kutusuna” atılarak bildirim sağlanır.

Yapılan tüm bildirimler Kalite Yönetim Temsilcisi ve Bölüm Kalite Sorumlusu tarafından iyileştirme planlanır. Tüm bildirimler ilgili komitelerde değerlendirilir, Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından Sağlık Bakanlığı GRS bildirim Sistemine girişleri yapılır.

Bildirimlerin sonucunda bu olaylara yönelik gerekli önlemlerin alınmasını sağlamaya yönelik İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi kurulmuştur. Konu hakkında Yıllık eğitim planında belirtildiği gibi tüm çalışanlara eğitimler verilir. Üst yönetime ve tüm bildirimler yapan çalışanlara olay bildirim konusunda yapılan iyileştirme konusunda geri bildirim yapılır (Yüzyüze görüşme, mail, telefon, komitelerde iyileştirmeler görüşülür.)


Fiziksel Alan Denetimleri

Hastanemizde; Hasta, hasta yakınları ve çalışanlar için sürekli, güvenli ve kolay ulaşılabilir nitelikte hastane fiziki koşulları ve teknik altyapısını oluşturmak amacıyla düzenli aralıklarla bina turları yapılmaktadır.

Hastane yönetimince oluşturulan ekip, hastanenin büyüklüğü ve hizmetlerin çeşitliliği dikkate alınarak hastanede yürütülen çalışmaların etkililiğini, sürekliliğini ve sistematikliğini sağlayacak şekilde tanımlanmıştır.

Yıllık Tesis Bakım Planı ve Kalite Yönetim Yıllık Çalışma Planı kapsamında 3 aylık periyotlarla Bina Turu Ekibi ile Bina turu yapılır. Tespit edilen tüm uygunsuzluklara Düzeltici İyileştirici Faaliyet başlatılır. Uygunsuzlukların giderilmesi, hasta ve çalışan güvenliği kapsamında çalışmaların yürütülmesi üst yönetim katılımıyla sağlanır.

Başhekim, Başhemşire, Hastane Müdürü, Destek Hizmetleri Sorumlusu, Teknik Hizmetler Sorumlusu ve Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından haftalık alan denetimleri yapılır. Acil olan uygunsuzluklar hemen çözülür, diğer tespit edilen uygunsuzluklar termin süresi konularak iyileştirilir.

Özdeğerlendirme Süreci Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) kapsamında, hastanemizde yılda bir defa özdeğerlendirme (iç denetim) yapılmaktadır.

Özdeğerlendirme ekibi; Üst Yönetim ve Kalite Yönetim Birimi tarafından öz değerlendirmede görevlendirilen en az iki çalışandan oluşan ekiptir.

Özdeğerlendirme (iç denetim), Kalite Yıllık çalışma planına göre yılda 1 (bir) defa yapılır.

Özdeğerlendirme planı, Sağlıkta Kalite Standartları içinde yer alan bölümlerin hepsini kapsayacak şekilde hazırlanır.

Özdeğerlendirme öncesinde tüm bölümler, denetim takvimi ve planı konusunda mail yolu ile bilgilendirilir. Özdeğerlendirme öncesi ve sonrasında ekiple değerlendirme toplantıları yapılır.


Kalite Yönetim Birimi

Kalite Yönetim Direktörlüğü Organizasyon Şeması

Hastane Organizasyon Şeması


Hasta Güvenliği Hedefleri

  • Hastaların kimlik doğrulamasının her aşamada yapılması
  • Etkin iletişim geliştirilmesi
  • Yüksek riskli ilaçların güvenliğinin sağlanması
  • Sağlık hizmetleri ile ilişkili enfeksiyon riskinin önlenmesi
  • Hasta düşme riskinin önlenmesi